torsdag 21. februar 2008

Ting 7: Wiki

Så var det denne wikien da. Nå har jeg lest meg opp om emnet, både ved å se film om wiki på YouTube (der er det forøvrig mye morsomt..) og lest artikkelen om wiki på Wikipedia.
Jeg forstår at dette kan være et godt webverktøy, men jeg kjenner også på skepsisen til dette med kontrollen av hva som ligger på nett. Jeg har selv brukt wikipedia mye, men man skal være veldig nøye med å kvalitetssikre den infoen man finner. Det er viktig for meg som skolebibliotekar å formidle dette til elevene. For det er nå ikke sånn at det man finner på nett nødvendigvis er rett.

Jeg har løst oppgavene 1-4 uten å helt skjønne at det var ulike vanskelighetsgrader på dem. Jeg lagde meg en wiki, kalt Catrines wiki.

Med dette innlegget anser jeg ting 7 som utført!

Ingen kommentarer: